Comot-Comot Sekalian :P

Wednesday, August 17, 2011

.. perempuan, awk kurang ajar gile kn?

salam! 
oke smlm sy n housemate g jalan2 kt seremban.
shopping raya lah kononnyer. hakhakhak.
berita gembira : aku da dpt tiket balek raya !!!!!!!!!
hari khamis, 25 aribulan :D 
taiping, nantykn kepulangan ku !!!!!! 

oke ni cite sal kesah
 SEORANG CASHIER GIANT TERMINAL ONE SEREMBAN. 
maaf klu aku terpkse highlight kn. geram tau tak !

aku masuk giant tuk beli barang2 lah kn. (x kn beli kereta plak) :P
pastu nak pegi bayar an..
ade la sorg mamat indon ni.. *mungkn. aku pon x pasti.
mamat tu TERcmpak duet kt cashier tu.
pastu cashier tu ( perempuan bertudung) ckp kat mamat tu: "eh kau ni sial la kn?
aku cm da tersentak. astghfirullahalazim.. bulan2 ramadhan ni..

oke x ckup dye ckp cmtu, 
bile dye nk bagi balance kt mamat tu, 
dye pegi baling duet tu sekuat hati kt mamat tu.
berterabur duet. Ya Allah..
mcm tu ke perangai seorangg pompuan bertudung kt bulan  ramadhan.. 
kesian tgk mamat tu kutip balek duet2 dye..
then pompuan tu ckp lgi : "dah la mcm pengemis"..
-.-" tergamam bai ! 

oke as a Business student, aku nk la ckp sikit kan.
awak2, awk tu cashier. u deal with customer.
so, teruk mne pon customer awk, awk tetap kne bg layanan yg baek.
customer is ur client. even awk just cashier, 
but awk yg ade kt front desk n he is dealing with u ! 
please la gurl, ure muslims.. where's ur iman? sopan la skit kak. 
xde ilmu ke kak? adab ade?
customer is always right. faham ?
cube awk bygkn klu parents awk yg jd mamat tu.
ape awk rse? kurang ajar sgt awk ni kn kak?

so, bile perangai awk dah cm tu, 
secara automatik my perception tuk sume pekerja giant is TERUK !. ( stereostypes)
awk da burukkn imej sume pekerja giant.
klu ye pon awk tak suke org PENGEMIS, hormat la bulan ramadhan okeh?
bye2. peace :D 
maceh2.... 




Thanks Budak Comot. Komen la sikit :P

No comments: