Comot-Comot Sekalian :P

Saturday, August 27, 2011

.. tragedi pulang ke kampung .. oh..

salam :)
amacam persiapan raya? oke x?
nak tau x? 
ari khamis, aku bertolak balek ke Taiping dr Kuala Pilah..

( ni time tgh tggu bas UiTM tuk pegy ke pekan pilah.)
7pg baii ! nmpk muke excited nk balek? HAHA!

5 jam dlm bas baii! memang keras bontot lah kn.. 

oke pastu.. jumaat, kami sekeluarga bertolak ke Terengganu dr Taiping.
kami anggarkn akn amek mse selama 7 jam sahaja. 
tp, mcm2 berlaku disepanjang perjlnn tersebut.
alhmdullilah.. nyawa kami maseh pnjg :) 


( ni sebelom bertolak. nmpk x aku kai skirt? HAHAHA )

( bersme abah tercinta. :) )

kami bertolak lebih kurang pukul 10.30 pg..
sebelom tu, kami pegy amek adeq aku dlu kt sekolah asrama dye..

( time ni tgh tggu adeq tukar baju dye. dye x nk kai baju sekolah )

oke perjalanan bermula..
mule2, sumenyer berjln lancar. 
aku, adeq, abang, umi duk nyanyi2 dlm kete..
then smpai kt ats bukit Grik, Perak..
tibe2 kete stop..
langsung xbergerak.. 
kaami ingtkn jam yg bese..
tp sejam berlalu..
2 jam...
kete mseh lg x bergrak langsung.
abah siap da matikn enjin kete. 
aku plak siap kuar dr kete , n jln2 sekitar bukit tu.

( ni akibat kebosanan. setelah 2 jam berlalu)

 kami siap buat video konon cm liputan khas la kn. 
HAHAHA  

video

memang sgt bosan yg teramat.
mcm2 kami bwt andaian..
gajah mati tgh jln la.. 
tanah runtuh la.. adoii mcm2.
then 3 jam berlalu, 
bru la ade sorg mamat ni bgtau..
rupa2nya ade lori bawak paip yg besar2 tu terbalek kt tgh2 jln.
aishh lori ni. sebok ja !
then kami teruskn perjalanan..
pastu, ade pulak lori kayu playwood terbalek n tumpahkn kayu2 dye.
Ya RAbbi.. mcm2! 

oke then smpai kat jeli kelantan, aku teringin sgt2 nk jumpe kwn lame aku..
hen kol la. n set kt tempat ni..
padahal jauh lg nk smpai tmpat tu..
tibe2.... BEDEBUK!
pehh darah aku da naek berderau..
adoii ade kete persona pulak lnggar kete bapak aku -.-"
Ya Allah.. dugaan sgt2..
then deal2, dye bayar rm200.
padahal klu kete merc, nk betol2kn seket pon, da beribu.
then abah ckp, xpe halalkn je la. 

then x sempat ape2, da azan.
berbuka tepi jln tuh. kt Bukit Bunga.
umi nk shopping kejap.

oke then smpai kt machang, jumpe la kwn lame aku tu.
setelah 5 tahun tak jumpeee !!!!

( after 5 years not seeing u, i juz want to say that i miss u frens !)
ni kwn aku time aku darjah 5..
last jumpe dye, time aku form 3. skang da 20 tahun umo kami.
pehh ! Ya allah.. terima kaseh coz kurniakn aku seorg sahabat yg begitu setia.. 
i love u Zaleha :))

so, alhmdullilah kami selamat smpai kul 11mlm.. 
12 jam baii ! gile ah.. oke jum tdo ! nk rest puas2.
jap ag nk g shopping raaya :))





Thanks Budak Comot. Komen la sikit :P

No comments: