Comot-Comot Sekalian :P

Thursday, November 24, 2011

indahnya mimpi aku :)

salam :))

aku termimpi satu peristiwa yang sangat bermakna..
serius. tak tipu :)

camni.. aku mimpi..
time aku duduk dalam rumah dengan ahli keluarga aku.
then tibe2 aku ternampak sekumpulan kanak2 
dan seorang pakcik lalu sebelah rumah aku.
dan mereka merupakan peminta sedekah. 
diorang stop depan rumah aku dan mintak RM1.. 
RM1 je. tak banyak kan. 
diorang mintak melalui tingkap rumah aku.
pastu aku pon hulurkan RM2 kat salah sorang kanak2 tu.
aku cakap kat budak tu, 
" adeq amek duet ni dan akak harap adeq 
dapat doakan kejayaan akak dalam hidup. 
akak tak mintak banyak. 
ckup lah semoga hati akak tabah hadapi hidup ni 
sepertimana adeq tabah jalani hidup adeq." 
dan budak tu angguk dan terus amek duet RM2 tu. 
dan aku tersenyum. :)

then bile aku nak masuk je dalam rumah, 
tibe tibe bapak budak tu datang rumah aku. 
jumpe aku.
dan pak cik tu hulurkan RM500 kat aku. wow !!!!!
memang terkejut sangat2. 
pakcik tu cakap thanks kat aku 
coz da tolong anak dye tu.
tapi dalam mimpi tu, aku tolak duet tu. aku tak amek.
aku cakap kat pakcik tu, 
aku tak perlukan RM500. aku hanya perlukan doa.
ya Allah. 
aku tak tau kenpa mulia sangat hati aku time dalam mimpi tu.
dan aku nampak pakcik tu tersenyum 
dan pergi dari situ.

pastu aku terjaga. 
dan sampai sekarang aku maseh tertanya2 
ape makna mimpi aku tu.
pelik kan? mungkin ade sesuatu yang Allah nak tunjukkan :)
I-Allah. aku akan bantu orang dalam kesusahan. amin.



Thanks Budak Comot. Komen la sikit :P

No comments: