Comot-Comot Sekalian :P

Tuesday, January 3, 2012

hye AZAM :)

salam :)
hey hey hey.. 
azam ni sape? apekah? mamat mane pulak ni -.-
alrite.. ceee tekaa :P
oke clue dye, azam ni bukan manusia. bukan bende. dapat?
haa mesty da tau an. 
lagi2 sebab da masuk tahun baru 2012 ni.

okeh. menurut kamus dewan bahasa dan pustaka..
azam ni bermaksud kemahuan (keinginan, cita-cita) yang sangat kuat, 
tujuan (yang sesungguhnya).
so secara kasarnye, azam ni bermaksud, 
ape yang kite ingin kan dalam hidup ni.
sebagai seorang pelajar, saya pasti ramai yang ingin kan kejayaan, 
result yang gempak, dan dapat segulung ijazah dan sama waktu dengannye. 

tapi.. bagi saya, banyak sangat azam2 yang belum lg tercapai.
alhamdullilah, azam tahun lepas, dah tercapai.
so tahun ni, harap dapat kekalkan DeanList dalam result sem akhir ni.
tapi, bukan tu je azam aku tuk tahun lepas.
banyak sangat sangat.

pertama sekali, aku nak sangat jadi slim river tu. errr..
maksunye. nak ramping dan kurus cam model2. 
aiyooo. penat la bawak lemak HAHAHA .
k azam ni tatau lah bila nak tercapainyeee...
grrrrr ! memang susah bile mulut asyik telan je.
so hopefully, tahun ni dapat la title MODEL tu :)

kedua, aku nak habeskan diploma ni dengan cemerlang,
insyaALlah sem ni akan jadi sem terakhir..
dan akan habes pada hujung bulan 3 ni. aminn.
hope tade la yang sangkut sangkut tuh. 
then nak sambung degree terus. 
either degree in masscommunication or stay in business field.
tak tau ler. aku nak sangat jadi wartawan or journalist.
tapi tuk future, aku fikir stay in business lg better kot. 
oke tu nnt akan difikirkan :) 

ketiga, aku nak jadii matanggg ! HAHAH 
oke memang agak pelik sbb. err
bole ke eha jadi matang?
da tak budak budak kanak kanak riang?
oke tu aku akan cuba. insyaAllah.
mungkin agak susah sbb aku jenis yang periang.
so aku tetap akan kekalkan periang tu.
juz tambah sket sifat matang,
berfikiran secara matang. dan membuat sesuatu dengan matang. :)

ketiga, aku nak bhagiakan orang orang yang aku sayang,
of coz la umi abah, family, si dye dan kawan kawan kan.
aku tanak bagi air mata diorg tumpah walau setitik pon.
aku nak mereka2 bahagia dengan aku. 
aku akan terus hiburkan mereka . :)
aku akan buktikan kejayaan kepada mereka. amin. 
aku berazam tuk jd lebih rajen, baek, dan kurangkan tido :P

keempat, aku nak sangat camera DSLR tuu !!!
pliz pliz plizzzz ! nak nak nak ! :(
bile bole dapat pon tak tau.
aku nak ade income sendri, nak ade kete sendri. heee.
oke azam tu sangat jauh.
err tercapai ke dlm tahu  ni?
but, its oke. juz azam kan :)
i-allah berusaha ! :D

oke kelima. 
errr dah la. panjang gile dah entry ni.
da malas nak type :P
ehhh cop ! 
aku nak cincin :((
pliz pliz ! 
aku nak cincin dari yg tersyg HAHAAH 
k bukan mengade. but nak rase yg aku ni sudah berpunye. 
cewaah. k yg ni gedik. HAHA 
tp klu tak dapat pon tape. insya ALlah in future. :)
aminnnnnnn.... 

k bye bye 
semoga ape yang aku, kite dan anda azamkan, 
akan tercapai dgn jayanyaaaa...
hopefully..
*tangan didada, maata keatas*.





Thanks Budak Comot. Komen la sikit :P

No comments: